Klaipėda – Reikjavikas – Klaipėda 2004

Lietuva - Islandija 2004        2005 m. sukako 15 metų, kai Islandija, pirmoji iš pasaulio valstybių, pripažino atkurtą Lietuvos valstybę. Šiam įvykiui atminti Panevėžio jachtklubo buriuotojai kapitono ir jachtos Rėja savininko Valdemaro Vizbaro dėka, remiami Lietuvos buriuotojų sąjungos, surengė žygį į šią salą. Tai buvo pirmoji lietuviška jachta pasiekusi islandiją. Taip Panevėžio jachtklubo buriuotojai paliko įrašą Lietuvos buriavimo istorijoje.

Kelionės laikas: 2004m. birželio 15 d. – rugpjūčio 13 d.

Visas žygio kelio ilgis buvo – 4100 jūrmylių, o trukmė – 2 mėnesiai, tad kelionė buvo suskaidyta į 4-is etapus, kuriuose dalyvavo skirtingos įgulos po 6 narius. Tai leido kuo daugiau buriuotojų įtraukti į šį žygį.

Į kelionę buvo plaukiama pirmos klasės, neriboto plaukiojimo rajono jachta “Rėja”, priklausančia patyrusiam kapitonui, šio žygio iniciatoriui Valdemarui Vizbarui, kuris su šia jachta yra “išmaišęs” Baltijos jūrą, bei atlikęs ir ne vieną tolimesnę kelionę į Šiaurės jūrą, Norvegijos fjordus.reja

Ilgis: 11,62m.
Plotis: 3,68m.
Grimzlė: 1,97m.
Burių plotas: 62 m2

Paskutinių metų šios jachtos žygiai:
2001m. Klaipėda – Stavangeris (Norvegija, Lyse fjordas)
2002m. Klaipėda – Kemi (Suomija), Botnija
2003m. Klaipėda – Sognafjordas (Norvegija)

Kelionės aprašymas

2004 06 25

Kelionė prasidėjo birželio 15 d. Jachta Rėja su 6 – iais įgulos nariais vad. kapitono Deimanto Dalibogo. Apie 10 val. jachta išplaukė iš Klaipėdos uostų vartų. Pirmajame etape jachta aplankė Gdansko, Gdynės, Helio uostus, veliau Karlskroną, Kristiansio salą, Alingės uostą Borholmo saloje, Kopenhagą bei galutinį šio etapo tikslą – Skageną.

Pirmosios įgulos įveiktas kelias Klaipėda-Skagenas image001

Jachta Rėja įveikė pirmąjį kelionės į Islandiją etapą pasiekdama šiauriausią Danijos uostą – Skageną. Pirmojo etapo įgulai vadovavo kapitonas Deimantas Dalibogas.

Šiame taške įgulos pasikeitė, ir birželio 26 d. pagrindinė įgula, kurią sudaro 6 nariai – kapitonas Valdemaras Vizbaras, Lietuvos buriuotojų sąjungos generalinis sekretorius Linas Tamkvaitis, Panevėžio jachtklubo komandoras Stasys Bartkevičius, broliai Kristijonas ir Augustinas Vizbarai bei Vytautas Augustinas pradeda pagrindinį kelionės etapą, kurio metu yra planuojama užsukti į Šetlando, Farerų salas bei pasiekti galutinį kelionės tikslą – Islandiją.

2004 06 29

Jachta Rėja birželio 26 d. pradėjusi antrąjį kelionės į Islandiją etapą iš Skageno jachta perplaukė Skagerako sąsiaurį ir sustojo Egersunde. Sekantis sustojimo taškas – Šetlando salos, iki kurių yra likę 280 j.m.

2004 06 30 19:30 SMS žinutė iš Rėjos:

Kursas 301. Iki Šetlando liko 126 j.m. Greitis 5 mazgai. Vėjas pietų. Plyšo mažasis spinakeris. Viskas Ok. Ryšys atsirado per stebuklą. Koordinatės: 59 05‘N, 2 41‘E Valgom pirmą šviežią žuvį. Max. greitis buvo 9 mazgai. Visų nuotaika puiki!

2004 07 02 6:40 SMS žinutė iš Rėjos:

Ką tik prisišvartavome Šetlando salose Lerwick uoste. Turėjom 5-6 balų (12-14 m/s) vėją, 3-4 balų (1,5 – 2 m) bangą. Pasitiko ruoniai. Vakare žadam judėti link Farerų. Visų geros nuotaikos.

2004 07 03 11:10 El. laiškas iš Lerwiko

Lerwicke mus aplankė korespondentai. Susipažinome su jachtklubu. Lerwicke labai nuoširdūs žmonės. Išplaukėme 23 val. Grinvičo laiku. Šiuo metu jau esame Atlante 60 43‘N, 1 27‘E. Plaukiame variklio pagalba. Labai keistas jausmas tam Atlante – lekiam tarsi nuo kalnelio į pakalnę. Nuotaika gera. Iš Farerų tikimės atsliųsti E-mailą su foto.

2004 07 05 11:17 SMS žinutė iš Rėjos:

Atvykom į Farerų sostinę Torshavn. Šalta. Einam miegoti, nes pavargom – vėjas buvo „į kaktą“. Rytoj ruošiamės pajudėti link Islandijos. Jau matėm daug delfinų ir ruonių. Jie lydėjo mus. Nuo Skageno „nuėjome“ 707 jūrmyles. Tikimės gero vėjo.

2004 07 07 19:05

Jachta Rėja 20004 07 07 10:30 (GMT) išplaukusi iš Farerų sostinės Torshavn-o pradėjo paskutinę kelionės į Islandiją atkarpą! Iki Reikjaviko liko įveikti apie 500 j.m. Oro prognozė štormų ar kitų netikėtumų nežada. Tad po 4-5 parų jachta turėtų pasiekti tikslą.

2004 07 10 19:20 SMS žinutė iš Rėjos:

Sveiki! Iki Reikjaviko liko 190 j.m. Iki pirmos salos 49 j.m. Viskas gerai. Užeisim į Vestmanaeyjar salą. Esam 63 15‘N 18 22‘W. Greitis 5,8 mazgo. Kursas 297. „Einam“ pagal pietinę Islandijos pakrantę, jau matom kalnus su leduotom viršūnėm! Mūsų įgula labai šauni, galime plaukti ir dar toliau, kad tik užtektinai vėjo būtų.

2004 07 11 9:56 SMS žinutė iš Rėjos:

Štormelis rimsta, matom švyturį! Nutrūko vairo trosas, vairuojam atsarginiu rumpeliu. Tikimės 8 val. bėgyje pasiekti uostą. Taip – viskas tvarkoje. Visi jau matėm banginį!

2004 07 11 22:30

Paskutinėmis žiniomis jachta Rėja sutvarkiusi gedimus išplaukė iš Vestmanaeyjar salos ir plaukia į Reikjaviką, iki kurio teliko apie 150 j.m.

2004 07 12 16:23 SMS žinutė iš Rėjos:

Po 3-jų val. pasieksime tikslą – Reikjaviką! Valio, viskas idealiai pagal planą! Visi sveiki, nors truputį pavargę, bet nuotaika neapsakomai puiki! Iki! Laukiam Jūsų!  (pakeisiančios įgulos…Red.)

2004 07 12 20:30 (Lietuvos laikas) Finišas !!!

Jachta Rėja užbaigė pagrindinį kelionės į Islandiją etapą ir pasiekė planuotą tikslą – Reikjaviką. Tai pirmoji lietuviška jachta atplaukusi į Islandiją. Įrašytas dar vienas įrašas į Lietuvos buriavimo istorijos puslapį! Nuo Skageno nuplaukta apie 1200 j.m. Šis tikslas buvo pasiektas kruopštaus planavimo ir ruošimosi šiam žygiui dėka, patyrusios ir draugiškos komandos, o taip pat ir pirmo kelionės etapo įgulos atkaklumo ir ryžto dėka, nes jai reikėjo nežiūrint ypač nepalankių oro sąlygų bei pasitaikiusių nesklandumų jachtoje, laiku atvykti į sutartą uostą Skageną, įveikiant apie 500 j.m. nuo Klaipėdos.
Dabar šauniajai komandai telieka ilsėtis ir grožėtis Islandijos gamtovaizdžiais ir laukti sekančios įgulos, kuri atskris ją pakeisti liepos 15 d. Didesnioji pagrindinio etapo įgulos dalis su jachtos kapitonu–savininku Valdemaru Vizbaru priešakyje parskris į Vilnių liepos 18 d., o jachtos Rėjos laukia netrumpesnė kelionė “namo” į Klaipėdą.

Antrosios įgulos įveiktas kelias Skagenas – Reikjavikasimage003

2004 07 13-14

Vadovaujami kapitono V.Vizbaro, sėkmingai ir šiek tiek anksčiau pasiekę Reikjaviką, „Rėjos“ įgula aplankė vandens pramogų centrą. Suorganizavo susitikimą Reikjaviko buriuotojų klube su klubo vadovybe ir nariais. Ten pat įvyko kontaktas tarp Islandijos ir Lietuvos buriuotojų sąjungos vadovų. Buvo apsikeista atminimo dovanėlėmis.

2004 07 14 22 val.

Atskrenda ir į jachtą atvyksta trečioji įgula, vadovaujama kapitono Valento Leipaus, kuri parplukdys jachtą Rėja į žemyninę Europą. Be kapitono šią įgulą sudaro Panevėžio jachtklubo nariai Alfonsas Matulis, Petras Petkevičius, vicekomandoras Vytautas Šiškus. Dar du įgulos nariai – broliai Augustas ir Kristijonas, kurie plauks atgal.

2004 07 16

Organizuojama bendra abiejų komandų ekskursija po Islandijos šalį. Aplankoma šiluminė naudojanti geoterminę nergiją elektrinė ir ja supantys nepakartojami kalnai, po savimi slepiantys karšto vandens telkinius, Europos ir Amerikos tektoninių plokščių trinties vieta, ledkalnių pagimdytų upių kriokliai, geizerių slėnis ir kitos specifinės Islandijos vietovės.

2004 07 16 24:00 Išplaukiam !!!

Pasitikrinus oro prognozes tapo aišku, kad reikia nedelsiant išvykti, norint „neturėti santykių“ su virš Atlanto besiformuojančiu ciklonu. Greitai buvo apsirūpinta Islandiškais suvenyrais ir trečioji ekspedicijos komanda pakėlė bures kelionei atgal…

2004 07 18 21:20 SMS žinutė iš Rėjos

Pasisėmę įspūdžių pilną laivą, pajudėjome link Farerų salų. Keturias paras ryšio nebus. Oras geras, saulė. Prognozė palanki. Nuotaika puiki. Iki! Palydėjo kelionėje delfinai. Pamatėme Vestmannaeyjar miestuką ir 1972 m. veikusio vulkano kraterį.Vytautas

2004 07 21 19:15 SMS žinutė iš Rėjos:

Prisišvartavome Farerų salose Westmanhavne. Į sąsiaurį įplaukėme prieš 14 metrų į kaktą stiprumo vėją. Pasislėpėm nuo štormo. Šiaip vėjas buvo labai palankus įskaitant šiandien. Sugaišta tik trys nepilnos paros. Vytautas

2004 07 22 13:34 SMS žinutė iš Rėjos:

Labas. Petras per puse valandos prie Westmanhavno pagavo penkias gražias menkes. Papildėme maisto atsargas. Motoruojame į Farerų salų sostinę – Torshavną ir luktersime palankesnio vėjo.

2004 07 22 20:05 SMS žinutė iš Rėjos:

Sveiki. Prisišvartavome Torshavne. Salas apiplaukinėjome pučiant stipriam, permainingam vėjui. Į uostą plaukėme štilyje ir tirštame rūke. Į uosto vartus pataikėme ne iš kart. Kepame žuvį.

2004 07 23 22:33 SMS žinutė iš Rėjos:

Išplaukiame iš Torshavno. Priklausomai nuo vėjo stabtelsime Šetlando salose, arba Orkney salose, o gal ir pačioje Škotijoje. Nuotaika kovinė – mus pasitinka apie 20 m. vėjas.

2004 07 23 22:36 SMS žinutė iš Rėjos:

Patikslinimas – vėjas 20 mazgų, SW. Truputį į kaktą.Vytautas

2004 07 25 12:47 SMS žinutė iš Rėjos:

Kolegos, lekiame į Orknio salyną, liko 15 jm. Iki 🙂 Petras

2004 07 25 18:50 SMS žinutė iš Rėjos:

Stovime Stromnes uoste Orkney salose. Etape gavome vėjo 6-7 balus, bangos  buvo 5-6 balų, tad plaukėme tik su st. stakseliu. Trūko vairo grandinės skobelė, bet susitvarkėme. Atlantas įveiktas.

2004 07 26 12:22 SMS žinutė iš Rėjos:

Naudodamiesi potvynio srovėmis išplaukinėjame iš Orkney salų labirinto. Laukia vėl ilgas etapas iki pietų Norvegijos. Tokį kelią mums parinko vėjų prognozė. Iki! Vytautas

2004 07 26 18:09 SMS žinutė iš Rėjos:

Traukiame žuvis viena po kitos, jau pusę kibiro! Vytautas

2004 07 28 18:26 SMS žinutė iš Rėjos:

Artėjame link Farsundo, liko 43 jm. Greitis 5,5 m. Koordinatės 58 10 N, 5 28 E. Giedra. Visi pasiilgę kranto. Vytautas

2004 07 29 5:24 SMS žinutė iš Rėjos:

Pravinguriavome pro “šimtą” uolėtų salyčių, prisišvartavome miegančiame Norvegijos kampelyje – Farsunde. Pernakvosime ir spręsime, kada ir kur plauksime paskutiniame etape… Vytautas

2004 07 29 20:32 SMS žinutė iš Rėjos:

Na ką?! Užsipylę kuro tokio ir anokio, ir plaplaukę pro “tūkstantį” salelių sukame Skageno link. Atėja finišo tiesioji. Telydi jį Neptūnas! O čia buvo gražu… Vytautas

2004 07 31 2:30 III etapo finišas !!!

Trečioji įgula, kurią sudarė: kapitonas Valentas Leipus, Vytautas Šiškus, Alfonsas Matulis, Petras Petkevičius, broliai – Kristijonas ir Augustinas Vizbarai prisišvartavo Skageno uoste. Jų kelionė, kurioje buvo sugaišta 14 parų 2 val. 30 min., nuplaukta 1227 j.m. – baigta!
Šią įgulą pakeitė ketvirtasis ekipažas, kurį sudaro Panevėžio jachtklubo nariai – Jonas Rozis, Juozas Bečelis, Raimundas Smilga, Virginijus Venskutonis, bei vėl gi – broliai Kristijonas ir Augustinas Vizbarai, kurie tęsia jachtos kelionę Klaipėdos link.

Trečiosios įgulos įveiktas kelias Reikjavikas-Skagenasimage003

2004 08 13 16:30 Kelionės Klaipėda – Reikjavikas – Klaipėda pabaiga !!!

Jachta Rėja, prisišvartavo Klaipėdoje. Taigi kelionė į Reikjaviką ir atgal prasidėjusi.birželio 15 d. baigėsi sėkmingai be 2 dienų užtrukusi du mėnesius laiko. Paskutinis kelionės etapas startavo rugpjūčio 1 d. Skageno uoste su ketvirtąja įgula, kuri aplankė Danijos uostus Helsingiorą, Kopenhagą. Sekantis sustojimas buvo Kalobžegas. Čia įvyko mažas įgulos pasikeitimas. Broliai dvyniai Augustinas ir Kristijonas Vizbarai, kurie dalyvavo ilguosiuose etapuose bei vedė jachtą iš Skageno iki Kolobžego, pasikeitė su savo tėvu, pačiu kapitonu Valdemaru Vizbaru, kuris ir pabaigė šią kelionę, kartu su kitais keturiais įgulos nariais Jonu Roziu, Juozu Bečeliu, Raimundu Smilga, Virginijum Venskutoniu. Dar ši įgula aplankė Borholmo saloje Alingės uostelį, Kristijansio salelę, Karlskroną, Kalmarą, aplankė pora mažų Švedijos salyčių. Paskutinis aplankytas uostas buvo – Visby Gotlando saloje. Viso paskutiniame etape Skagenas – Klaipėda buvo įveikta 820 j.m. Taip pasibaigė ilgai ir kruopščiai planuota Rėjos kelionė į Islandiją, kurioje dalyvavo 20 žmonių, kurių dauguma yra Panevėžio jachtklubo nariai.